1a advent

gomiddag o så...
Sista dagen på november idag då,, och igår var de första advent.
 
Helgen har bara varit bra, i fredags var de full rulle jobba 7.45-16.15 , gjorde mig iordning o bytade om lite snabbt på jobb. strax efter 17 tiden träffa jag sandra o lilla olivia,. fick köpt mig en klocka + örhänge på ur o penn.
och sedan intflyttningspresent till seppel på systemet =)
 
vi käkade på bk. ( sjukt längesen,o  gott var de ) 
sen promenera vi bort till kirseberg o sandra o olivia begav sig hem medans jag begav mig till seppel som även var första gången jag fick se hans lägenhet. sjukt fin. !!
 
( har ej piercat näsan, uatn en fake piercing ) 
 
de var kul o träffa folk, vid 00.30 var jag hemma helt slut kämpade för o hålla mig vaken på buss vilket inte var så lätt !
 
 
I lördags var vi ute o gick o lekte med Ida i några timmar, hela familjen. =)
vi hade typ mjukiskläder på oss, och inga planer på att gå någonstans direkt, men vi tänkte bara snabbt inom ica för o handla hem ngn dricka , och när vi var på väg hem sa vi vad ska vi laga idag eller ta ut ur frysen,'
men blev då istället ett helt spontan besök på kina resturang på hemvägen ..klädda i mjuskläder ajja de var mysigt, o där var ändå knappt ngt folk så =)
 
 
I går söndag., morgonen/förmiddagen. tvätta, städat o lite julpyntat. hahah jävla tur v inte satt upp ngn julgran för då hade nog den blivit nerdragen på 2 sekunder, Ida blev juh helt stirrig bara på ljusstakarna o glittret.en liten mini julgran fick iaf stå på köksbodert =)
Sen gick jag o Ida en sväng till centrum , o när vi kom tillbaka , laga vi mat, o jag började baka..
o sedan spela vi bingolotto,. ingen vinst o får nog minsann dröja ett bra tag innan vi spelar igen, ida ville hela tiden så klart ha pennorna o dra ifrån oss bingolotton hahah ajja .
bakade nog lite för mkt, hela frysen består nu av typ bullar,, även vanilj o lussebullarna är juh kvar i frysen sen förra måndagens bakning med mamma/mormor. 
igår baka jag, lussekatter, kanelbullar, några bullar med mandelmassa i.. 
Vi fick även linas matkasse igår kväll som vi då ska testa denna veckan , 
har juh haft city gross förr men inte haft ngn kasse på länge så nu tänkte vi att vi skulle testa Linas =)
 
Idag är det måndag, o Jag o Ida är lediga tsm, förmiddagen har väl varit lite si sådär då det känns som det helt plötsligt har blivit en trotsig tonåring här hemma . ajja nu sover donnan middag o hoppas på lite bättre humör när hon vaknar =)
jag ska passa på o springa in i duschen nu med tänkte jag...
 
 
 

Kommentera här: