måndag

då var de måndag igen .. och ännu en ledig =)
 
 
Ida vilar middag, och jag har mailat min barnmorska och lite andra " ärende " 
 
kl 6 när pappa(älskling ) gick upp skulle klart Ida inte somna om med mig inte, men när jag går upp super tidigt o ska till jobb somnar hon alltid om med honom igen.... så klart ;) 
 
men vi la kvar o myste iaf o kollade lite tv/film en liten stund..
vi båda har gått runt i pyjmas /mjukis kläder fram till lunch. vi har dansat o busat.
och Ida har helt plötsligt börjat gilla sin stora nalle björn som ampi gav till henne för några veckor sen .
hon är så söt med den först sätter hon den mitt emot sig, går o försöker mata den då o då med majskrokar och även ger sin ena vatten flaska till den. sen skulle den ner i hennes rosa lilla fåtölj o då skulle hon sitta björnens knä, jag stod o hängde o vek in tvätt så hon trodde inte jag såg henne först, stod o titta lite i smyg och hon såg såå söt ut, jag smälte. 
 
Ida har 2 stora kindtänder på g igen, så kan förstå varför hennes humör e lite som det är :/
men i mellan åt är hon riktigt gnällig o en riktigt suris.
Och hon säger nästan nej till allt.
"ska mamma hjälpa dig ? ! "NEJ " och skakar på hela huvudet, 
"ska mamma hjälpa Ida klä på sig " Nej
Ska vi ta på en ny blöja ? Nej 
" vill Ida ha banan" "Nej" och samma visa igen bara skakar, och hon är så sur oxå när hon säger sitt nej. 
men dock fortfarande så söt ändå.
 
man kan juh hoppas det är lite tidig trots ålder ändå så kanske kanske hon lugnar sig lite när lillebror tittat ut. 
I wish ;)
 
Hon ville absolut inte åka pulka igår, men dra den själv skulle hon minsann o gunga var super roligt o fick många fina skratt den stunden.
 
 
Ida o stora nallen hade lite kalas igår
 
 
 
och leken med den stora nallen forsatte idag, då hon "prata" med nallen. krama den flera gånger, 
försökte sätta sig i nallens knä o även försökta mata o ge den dricka även idag , til och med försökte hon få på sin mössa på nallen.
 
 
 
 
Något annat som vi föräldrar blev så stolta över för några dagar sen , vi frågade henne var är, ögon.öron.näsa,mun.hand,fot,mage,huvud och hår och hon visste genast var de va utan att vi ens sagt något om detta denna dag .=) (
 
 och igår när jag o Ida duscha, fick hon hålla i duschslangen o hon fick spruta vatten i mitt ansikte/huvud och hon skrattade nog i minst i 10 min. vilket underbart skratt . riktigt från djupet av magen .. även om vi hört o ser henne skratta mkt trots sura dagar så var detta skrattet ifrån henne de härligaste jag någonsin hört .. jag smälte såå . och kändes som man vara nära o fälla en tår , goa unge !
 
 

Kommentera här: