då var de offentligt ;)

för några veckor sen fick vi berättat de för våra föräldrar,
strax där efter fick jag berättat de för chef o kollegor, ( snacka om att jag var fruktansvärt nervös )
hur berättar man för sin chef när man precis fått jobbet o man blev en av alla som sökte jobbet som fick tjänsten och man är gravid i samma veva ....
jag skaka som ett asplöv, men hon krama mig o lika så kollegorna krama mig o sa grattais o sa ngt i stilen med "när vi anställde dig förstod vi att du är bara 28 år o kanske vill ha fler barn
man kan aldrig riktigt veta hur lång eller kort tid det kan ta ... när vi vänta Ida tog de oss över 2 år, och 2 missfall innan henne . så nej man kan aldrig veta o är olika för alla.
 
Vi har hela tiden sagt att om man får önska eller drömma så hoppades vi på att det max skulle vara 3-4 år mellan syskonen. nu blir de knappt 2 år imellan Ida o den kommande bebisen . Det kommer bli tufft med två små barn. men samtidigt skönt , och dom kommer ha " nytta av varandra " , kunna leka osv. . allting har sina både förr/nack delar så är det juh med allt.
men vi känner detta är vad vi känner är rätt för oss <3
 
 
första gången vi fick se den lilla var i vecka 13.
I fredags var de dags för rutin ultraljud . men den lille var en envis en som la o myste ihop sig ordentligt , jag gick upp o hoppa o skaka på magen men den lille la o kröp ihop sig.  så fick en ny tid till rul =) som är väldigt snart igen...
 
 
i fredags betsämde vi oss för o gå ut med de offentligt. Den blivande storasystern var inte alls på humör för ngt foto.(så jäkla jobbig morsa jag vet )
 
 
 
Nu vet Nästan alla de, ngn mer som ska få reda på det är är alla barnens föräldrar på jobb.
Går juh inte o dölja de längre. hahah så som min mage har växt lär jag väl sluta som en riktigt kanon kula !!
 
 
Som dom säger när ngn lämnar livet här på jorden så kommer ett nytt liv och det är verkligen sant tror jag...
3 dagar efter min mormor hade gått bort visade plus på stickan..så mitt i sorgen kom även lycka, även om de var otroligt konstigt o försöka ens vara glad i den studen när jag förlorat min finaste mormor <3 
Men nu i efterhand även om jag tänker på min mormor jätte mkt tror jag det är hon som hjälpt mig på vägen med både jobb o kommande bebis ...
 
 
 
bjuder även på denna bilden som är tagen för ngn timme sen , då vårt lilla busfrö blev överlycklig när pappa busar o man får sitta på axlarna <3
 
 
 

Kommentera här: